Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Scorpions ~~~ No one like you ( Their story)

   To Ανοβερο δεν ανηκε ποτε στις σημαντικες πολεις της Γερμανιας,εκτος απο την εποχη που "εξηγαγε¨" ευγενεις στις βρετανικες αυλες. Ισοπεδωμενο απο τον πολεμο καταφερε να διατηρησει ενα πολυ μικρο τμημα  της παλιας πολης με το σημαντικοτερο πολιτιστικο ενδιαφερον να επικεντρωνεται στο πραγματικα σπουδαιο μουσειο του ντανταιστη Kurt Schwitters. Την εποχη του Τειχους ηταν η πρωτη σχετικα μεγαλη πολη που μπορουσες να συναντησεις ταξιδευοντας απο το Βερολινο. Η προς την αντιθετη κατευθυνση,η τελευταια μεγαλη "δυτικη" που αφηνες πισω σου πριν μπεις στην περιφημη "ζωνη",το κομματι δηλαδη της Ανατολικης Γερμανιας που μπορουσες να το διανυσεις μονο τρανζιτο,μεχρι να φτασεις στο Δυτικο Βερολινο,εκεινη τη μοναδικη πολη-νησι επι 28 ολοκληρα χρονια. Οπως σε χιλιαδες πολεις του κοσμου ετσι κι εδω,οι εφηβοι της πρωτης μεταπολεμικης δεκαετιας μασησαν την τσιχλα,φορεσαν τα blue jeans ,τα δερματινα μπουφαν,αλλα κυριως λατρεψαν τη μουσικη που λεγοταν τοτε rock'n'roll.
   Στο μεταξυ εχουν περασει πανω απο 10 χρονια απο τη διοργανωση της μαλλον αποτυχημενης EXPO 2000,το Ανοβερο εχει μια ποδοσφαιρικη ομαδα,την Hannover 96,στην Bundesliga και συν τοις αλλοις περηφανευεται οτι ενα τεκνο του,ο Γκερχαρντ Σρεντερ, υπηρξε καγκελαριος της χωρας. Για πολλα χρονια ομως το σημαντικοτερο εξαγωγιμο προιον του υπηρξαν οι Scorpions,ενα απο τα διασημοτερα οχι μονο γερμανικα συγκροτηματα ,αφου με πωλησεις δισκων που ξεπερνουν τα 100 εκατομμυρια,συγκαταλεγονται στα πιο επιτυχημενα-εμπορικα- μουσικα σχηματα που προερχονται απο την ηπειρωτικη Ευρωπη.






   Οι Scorpions δημιουργηθηκαν το 1965 απο τον Rudolf Schenker(γεν.31/8/1948) ,.Μεγαλωμενος σε αστικο περιβαλλον δεχθηκε τα πρωτα μουσικα ακουσματα απο τους γονεις του-τον πατερα του που επαιζε βιολι και τη μητερα του που τραγουδουσε σε μια χορωδια-που του χαρισαν την πρωτη κιθαρα του και αρχισε  δειλα να μαθαινει καποια ακορντα με μια "μεθοδο ανευ διδασκαλου". Στο πρωτο σχημα συμμετειχαν οι Wolfgang Dziony (ντραμς και τραγουδι),Karl-Heinz Vollmer (κιθαρα),Joachim Kirchoff (μπασο)..Ο τελευταιος αποχωρησε και  αντικατασταθηκε γρηγορα απο τον Lothar Heimberg σε μια απο τις πολλες ανακαταταξεις που ακολουθησαν,αφηνοντας ωστοσο ανεπαφο-πραγμα σπανιο- το ονομα τους. Θαυμαστης των Yardbirds,των Pretty Things,των Them και των Animals. o Rudolf ειχε διαφοροποιηθει απο το συνολο των συμμαθητων του που θαυμαζαν τους Beatles.Επηρεασμενος απο το underground κινημα της εποχης εβαψε το μικρο λεοφωρειο που χρησιμοποιουσαν στις μετακινησεις τους με παρδαλα χρωματα και εκτος απο το ονομα τους προσθεσε τα γραμματα LSD.,αν και συμφωνα με δηλωσεις του "κανενα μελος δεν ηξερε καλα -καλα τι σημαιναν".Το 1968 μυηθηκε απο τον πατερα του στη γιογκα και τον διαλογισμο,"σε μια εποχη που ο περισσοτερος κοσμος στη Γερμανια δεν ειχε ιδεα τι ηταν αυτα,για μενα αποτελεσαν την πρωτη σημαντικη καμπη της ζωης μου". Τα πρωτα προβληματα στην μπαντα εμφανστηκαν το 1969 οταν ο κιθαριστας Karl-Heinz μπλεχτηκε ασχημα με τα ναρκωτικα.Αναζητωντας τον αντικαταστατη του στραφηκαν προς το συγγενικο συγκροτημα Copernicus.Εκει επαιζε κιθαρα ο μικροτερος αδερφος του Rudolf,o Michael (γεν.10/11/1955) και τραγουδουσε ο Klaus Meine (γεν.25/5/1948).Ενθουσιασμενοι απο την προταση ειπαν το "ναι" την παραμονη της Πρωτοχρονιας.Με ορεξη για δουλεια και με στοχο την επιτυχια,βαλθηκαν να κανουν ατελέιωτες προβες ωσπου τους ανατεθηκε να παιξουν τρια κομματια στη ταινια "Das kalte Paradise" (Ο κρυος παραδεισος).....που βαλλοταν κατα των ναρκωτικων.Για το σκοπο αυτο πηγαν στο Star Studio του Αμβουργου ,οπου γνωρισαν τον παραγωγο Conny Plank,που τους προτεινε να ηχογραφησουν ενα αλμπουμ μαζι του. Ηταν το πρωτο LP  του συγκροτηματος που κυκλοφορησε στις αρχες του 1972 απο τη νεοσυστατη ετικετα Brain της εταιρειας Metronome , με τιτλο Lonesome Crow. Εδω γινονται ηδη αισθητα τα στοιχεια που θα αναπτυχθουν και θα κυριαρχησουν τα επομενα χρονια ¨-δυο σκληρες κιθαρες με δυναμικα ριφ και αφθονα σολαρισματα που παλισιωνουν τα εκφραστικα και καλογυαλισμενα φωνητικα.Οι αγγλικοι στιχοι προδιδουν την επιθυμια τους γαι διεθνη καριερα και τη φιλοδοξια των Schenker-Meine να συναγωνιστουν τις διασημες αγγλοφωνες συνθετικες δυαδες. Εκτοτε η εταιρεια Metronome το εχει πλασαρει πολλες φορες στην αγορα με διαφορετια εξωφυλλα (ακομη και με αλλους τιτλους οπως I',m Going Mad & others,Gold Rock,Action) προκαλωντας συγχυση στους οπαδους των Scorpions. '"Πολλοι κατα καιρους πιστεψαν οτι προκειται για καινουρια δουλεια μας η οτι θελουμε να τους ξεγελασουμε για να κερδισουμε χρηματα.Στην πραγματικοτητα δεν εχουμε καμια σχεση μ'αυτες τις κινησεις-ειμαστε καταδικασμενοι απο εκεινο το πρωτο συμβολαιο" λεει ο Klaus Meine που ανακαλυψε το φωνητικο του ταλεντο αποπολυ μικρος,τραγουδωντας για τους συγγενεις και φιλους της οικογενειας διαφορα εποχιακα σουξε που του απεφεραν καλο χαρτζιλικι.Ακολουθησαν τα πρωτα σχολικα συγκροτηματα ,παραλληλα με τις σπουδες του σε μια σχολη διακοσμητων για να ικανοποιησει την επιθυμια του πατερα του.Η μητερα του , αντιθετα, στηριζε παντα τις καλλιτεχνικες αναζητησεις του.Μετα το τελος; της στρατιωτικης θητειας του δουλεψε για ενα διαστημα οδηγωντας νταλικες προκειμενου να εχει οικονομικη ανεξαρτησια αλλα και χρονο για να ασχοληθει με τη μουσικη....

   To επομενο σημαντικο βημα στη καριερα τους ηταν οι συναυλιες που εδωσαν το 1973 ανοιγοντας για γνωστα ονοματα οπως οι Chicken Shack και οι UFO.H γνωριμια με τους δευτερους αποδειχτηκε μαλλον μοιραια,οταν ο κιθαριστας τους,Bernie Marsden,εχοντας ξεχασει το διαβατηριο του δεν καταφερε να ταξιδεψειμε το γκρουπ.Τη θεση του στις συναυλιες πηρε ο Michael Schenker ,ενθουσιαζοντας τα υπολοιπα μελη που του προτειναν μονιμη θεση στους UFO.Η ευκαιρια ηταν μεγαλη καθως το συγκροτημα απο τη Βρετανια ηταν γνωστο διεθνως. Ο Michael δεχτηκε αφου φροντισε να προτεινει τον Uli (Ulrich) Roth ως αντικαταστατη του,αλλα οι Scorpions βρεθηκαν να αντιμετωπιζουν αλλη  μια μεγαλη κριση οταν η rhythm section εδειξε απροθυμη να συνεχισει. Η ισχυρη θεληση του Rudolf αναζητησε και βρηκε τη λυση  στα προσωπα των Francis Buchholz (γεν19/2/1950) που ανελαβε το μπασο και του Jurgen Rosenthal που καθισε πισω απο τα  drums.Μαζι με τον Uli επαιζαν στο τοπικο συγκροτημα Dawn Road ,προκεμενου ομως να "δεσουν" και με τους αλλους ακολουθησαν εξαντλητικες προβες που ειχαν σαν αποτελεσμα τοννευρικο κλονισμο του Klaus. Οταν βγηκε απο τη συντομη παραμονη του στο νοσοκομειο ειχε ερθει η ωρα για την ηχογραφηση του καινουριου τους υλικου.Με μια κασετα στο χερι,αλλα με μιση καρδια, ξαναχτυπησαν την πορτα της Metronome, για να διαπιστωσουν με ανακουφιση την αδιαφορια της.
   Μια τηλεοπτικη εμφανιση ανοιξε τον δρομο προς ενα καινουριο,πολυ καλυτερο,συμβολαιο με την RCA.Το 5μελες αυτο σχημα κυκλοφορησε το Fly to the rainbow (Noεμβριος 1974),ενα αρκετα βαρυ αλλα και μελωδικο συγχρονως μειγμα που ομοιο του δεν ειχε ακουστει απο αλλη γερμανικη μπαντα/.Τους επομενους μηνες βρεθηκαν να το προωθουν περιοδευοντας με ονοματα οπως οι Dr.Hook,Edgar Broughton Band και Kiss,και τον τον drummer Rudy Lenners να εχει αντικαταστησει τον Jurgen.Ο Francis ειχε στο μεταξυ υπηρετησει την εναλλακτικη του θητειακαι ανελαβε την εποπτεια των οικονομικων του συγκροτηματος,φροντιζοντας παραλληλα να κλεινει συμφωνιες για ζωντανες εμφανισεις. Εκτελουσε δηλαδη καθηκοντα μανατζερ ωσπου να βρεθει ο πρωτος επαγγελματιας για το ποστο αυτο.Υστερα απο μια συναυλια που εδωσαν στο Ντυσελντορφ,γνωρισαν τον Dieter Dierks στα στουντιο του οποιου θα ηχογραφουσαν,παντα με την καθοδηγηση του, πολλα απο τα επομενα αλμπουμ της μεγαλης τους καριερας ξεκινωντας με το In Trance (Μαρτιος 1976),που εγινε το πρωτο σε πωλησεις αλμπουμ της εταιρειας RCA στην Ιαπωνια. Εχοντας ψηφιστει απο τους συμπατριωτες τους ως το "καλυτερο live group" ,ακολουθησε η παρθενικη τους τουρνε στη Βρετανια.Παρολο που τα κλαμπ στα οποια επαιζαν απειχαν πολυ απο το να θεωρηθουν "πολυτελειας" οι Scorpions δεν το εβαλαν κατω.Αντιθετα, ειδαν την εμπειρια σαν μεγαλη ευκαιρια να μαθουν καποια πραγματα απο κοντα.Οπως ειπαν  οι ιδιοι,για καθε Γερμανο ροκ μουσικο ειναι πολυ σημαντικο να παιζει στην Αγγλια,τον πρωτο σημαντικο σταθμο κοντα στα ειδωλα που λιγο πολυ αντεγραφαν,και  αργοτερα,βεβαια,στις ΗΠΑ .Στυο μεταξυ επενδυαν τα κερδη τους στη διργανωση των δικων τους συναυλιων σε διαφορες ευρωπαικες χωρες,ετσι ωστε να αποκτησουν κοινο και να αναγκασουν την  εταιρεια τους να κυκλοφορησει τους δισκους τους εκτος των συνορων,συμφωνα με μια ρητρα του συμβολαιου τους. "Οταν ηρθε η ωρα να παιξουμε στο θρυλικο Marquee κοντεψαμε να λιποθυμησουμε.Η απηχηση ομως του κοινου ηταν πολυ θετικη".Ειχε προηγηθει μια εμφανιση τους στο εξισου θρυλικο Cavern club του Λιβερπουλ....


   Μπορει τα αλμπουμ που ειχαν κυκλοφορησει να περασαν σχεδον απαρατηρητα στην Ευρωπη,σε μια μακρινη χωρα ομως με τεραστια δισκογραφικη αγορα -τη δευτερη μεγαλυτερη του πλανητη-ειχαν προκαλεσει ιδιαιτερη αισθηση. Μετα τις τρελες πωλησεις του In Trance και με το Virgin Killer (Φεβρουαριος 1977) να γινεται χρυσο την πρωτη βδομαδα κυκλοφοριας του ,η χωρα του ανατελλοντος ηλιου ειχε τους καινουριους super stars. Το γεγονος αυτο δραστηριοποιησε το μανατζερ τους προς εκεινη την κατευθυνση κα τον Απριλη του 1978 - με την προσφατη κυκλοφορια τους Taken By Force στα δισκαδικα και με την ευχη να στεριωσει τουλαχιστον ο Herman Rarebell (γεν,18/11/1951),πραγματικο Hermann Erbel) στη  πολυποθητη θεση του drummer -αναχωρουσαν για τη Απω Ανατολη.Χιλιαδες οπαδοι τους υποδεχτηκαν με πανο στο αεροδρομιο του Τοκιο ξεσπωντας σε υστερικες εκδηλωσεις που δεν θα περιμενε ουτε ο πιο αισιοδοξος απο τους Scorpions. Η περιπτωση του Herman ειναι ιδιαιτερα ενδιαφερουσα αφου,επηρεασμενος απο τους Βeatles,Yardbirds και Beach Boys,ξεκινησε να παιζει drums σε συγκροτηματα που εμφανιζονταν σε στεκια Αμερικανων στρατιωτων. Εκει ηρθε  σε επαφη με τη μουσικη σοουλ αλλα και εναν Αγγλο κιθαριστα, ο οποιος του υπεδειξε τον δρομο για τα blues που τον κερδισαν παραυτα.Απογοητευμενος απο τη γερμανικη σκηνη της εποχης και τα γκρουπ οπως οi Tangerine Dream και οι Amon Duul,που επαιζαν "φευγατη¨"μουσικη .αναχωρησε με 2000 μαρκα στη τσεπη για το Λονδινο ,αναζητωντας τη τυχη του σε πιο "βαρια" σχηματα.Εκει ηταν που τελικα,μεσω του Michael Schenker,τον συναντησαν οι υπολοιποι συμπατριωτες του κα στις 18 Μαιου 1977 εγινε μελος των Scorpions...
   H αυτοπεποιθηση που απεκτησαν απο την απηχηση που ειχαν στην Ιαπωνια καταγραφτηκε στο διπλο live Τhe Tokyo Tapes (Aυγουστος 1978) απο τις συναυλιες στο Sun Plaza Hall ,και στο οποιο συμμετεχει ακομη ο Ulrich Roth που,διαφωνωντας με τη μουσικη κατευθυνση του συγκροτυηματος προς τις ακουστικες μπαλαντες-υμνους,αποχωρησε για να σχηματισει τους Electric Sun...

   Tη θεση του πηρε ο Matthias Jabs(γεν.25/10/1955) και οι Scorpions ,εχοντας ολοκληρωσει το πρωτο μερος της καριερας τους,ξεκινησαν για νεες περιπετειες υπογραφοντας ενα ευνοικοτερο συμβολαιο με τη Harvest (Mercury στις ΗΠΑ). Ο Matthias ειχε μανια με τα σπορ,κυριως το ποδοσφαιρο,αλλα οι γονεις του επεμεναν να μαθει πιανο,ενα οργανο που επαιζαν και οι ιδιοι,μα που δεν χωρουσε στο μικρο διαμερισμα τους.Η κιθαρα ηταν η πρωτη εναλλακτικη λυση που σκεφτηκαν κι ετσι αρχισε ο ερωτας του με τη μουσικη.Η τεχνικη του Jimi Hendrix και του Eric Clapton αποτελεσε την πρωτη πηγη εμπνευσης που τον εκανε να προσπαθησει να ακουγεται κι αυτος οπως οι δισκοι των δυο γιγαντων της κιθαρας.Αρκετα χρονια αργοτερα,ειναι αυτος που διαλεγουν οι Scorpions αφου ακουσαν 140 κιθαριστες στο Λονδινο,μεταξυ των οποιων ηταν και ο Pete Tolson των Pretty Things.Πηρε το βαπτισμα του πυρος εχοντας μαθει τα τραγουδια κυριολεκτικα σε μια νυχτα,παιζοντας μπροστα σε 55000 θεατες,οταν οι Scorpions ανοιξαν μια συναυλια των Genesis.Η δεξιοτεχνια και ο ενθουσιασμος του συνεβαλαν με τον πι ουσιαστικο τροπο στη δημιουργια και καθιερωση του δυναμικου ηχου του group.
    Στο μεταξυ,τα προβληματα που αντιμετωπιζε ο Michael Schenker με το αλκοολ και τα ναρκωτικα,τον αναγκασαν να εγκαταλειψει τους UFO.   Για ενα συντομο διαστημα επανηλθε στις  ταξεις tων Scorpions και πριν αποχωρησει οριστικα για να φτιαξει τους Michael Schenker Group,συμμετειχε σε καποια κονσερτα κα στην ηχογραφηση του Lovedrive (Απριλιος 1979) που ξεπερασε τις 800 χιλιαδες πωλησεις.Ηταν η πρωτη φορα που ενας δισκος τους εμφανιζοταν στα charts της Βρετανιας (#36) αλλα και  των ΗΠΑ(#55). Πολλοι πιστεψαν οτι το προκλητικο εξωφυλλο-συνεχιζοντας την παραδοση του μισογυνισμου των προηγουμενων-που ειχε επιμεληθει η γνωστη καλλιτεχνικη εταιρεια Hipgnosis,λειτουργησε ανασταλτικα κα τους κρατησε μακρια απο τις υψηλοτερες θεσεις.Στους καταλογους επιτυχιων της Βρετανιας θα πλασαριστουν και τα singles "Is there anybody out there?"(#39) και "Lovedrive" (#69). Το σημαντικοτερο,ομως,γεγονος αποτελει η πρω τη τους εμφανιση στις ΗΠΑ ,σε ενα φεστιβαλ του Cleveland, μπροστα σε 70 χιλιαδες θεατες τον Ιουλιο.Αμεσως μετα ακολουθησαν τον Ted Nugent ανοιγοντας τις συναυλιες του σε γιγαντιαια αμερικανικα σταδια.
   Με ετοιμο υλικο στην επιστροφη τους,οδηγηθηκαν κατευθειαν στο στουντιο του Dieter Dierks για να ηχογραφησουν το Animal Magnetism.Πριν προλαβουν ομως να το ολοκληρωσουν πεταξαν και παλι πανω απο τον Ατλαντικο,αυτη τη φορα για να περιοδευσουν με τον Sammy Hagar και τον Pat Travers,και να δοκιμασουν σαφως μικροτερους χωρους με αναλογο κοινο.Ετσι τους δινοταν η ευκαιρια να τους προσεξει ο κοσμος που πηγαινε να ακουσει μουσικη κι οχι μονο να θαυμασει το ειδωλο του,οπως συνεβαινε με τον Ted Nugent.Η συνεχεια της περιοδειας τους εφερε να ανοιγουν τις συναυλιες των Aerosmith,στο δευτερο ομως  κιολας show ο Steve Tyler κατερρευσε και οι υπολοιπες ημερομηνιες ακυρωθηκαν. Οι Scorpions επεστρεψαν στο studio ,συγκεντρωθηκαν και,πριν τη ληξη της προσυμφωνημενης προθεσμιας (Απριλιος 1980),καταφεραν να κυκλοφορησουν το δισκο τους που τους ανεβασε λιγο ψηλοτερα στα charts.(Βρετανια #23, ΗΠΑ #52)....Το single "Make it real" εφτασε στο #72 της Βρετανιας,ενω το "Ζοο" μολις στο #75..Το αλμπουμ εγινε χρυσο και αρκετα χρονια πλατινενιο στις ΗΠΑ. Δεν ηταν παρα μονο η αρχη αφου το "Blackout'" (Μαρτιος 1982) (Βρεςτανια #11, ΗΠΑ #10) εγινε γρηγορα πλατινενιο,γεγονος που συνδυαστηκε με την παγκοσμια  αποδοχη.Πολλοι εινα αυτοι που το θεωρουν  την καλυτερη τους στιγμη.Γα πρωτη φορα ειδαν ενα single τους στο σχετικο καταλογο του Billboard(#65) με το "No one like you",που ανεβηκε μια θεση πιο πανω (#64) στη Βρετανια,οπου λιγο ακομη ψηλοτερα(#63) σταματησε το "Can't live without you". 
   Aναλογο θορυβο προκαλεσε και το εξωφυλλο που απεικονιζει τον δημιουργο του,Αυστριακο καλλιτεχνη Gotfried Helnwein, αν και πολλοι εξακολοθουν να πιστευουν οτι προκειται για τον Rudolf Schenker.Εινα χαρακτηριστικο οτι οι ηχογραφησεις του ειχαν στιγματιστει απο το μεγαλυτερο προβλημα που ειχε αντιμετωπισει το συγκροτημα ως τοτε,την απωλεια της φωνης του Klaus. Οι φημες για την αντικατασταση του απο τον Don Dokken( που ειναι απο τα ατομα που δεχονται τις ευχαριστιες του συγκροτηματος στο εξωφυλλο) οργιαζαν ωσπου να αποκατασταθει η αληθεια.Ενας Βιεννεζος γιατρος ειχε καταφερε να τον θεραπευσει υστερα απο μια πετυχημενη εγχειρηση στις φωνητικες χορδες και ο Klaus,σε ενδειξη ευγνωμοσυνης ,του χαρισε εναν χρυσο δισκο.Για να αποφυγουν παρομοιες δυσαρστες καταστασεις,φροντισαν στο εξης να μην παιζουν περισσοτερα απο τεσσερα,το πολυ πεντε διαδοχικα κονσερτα.

  Εκμεταλλευομενη την επιτυχια τους η RCA  εριξε στην αγορα δυο συλλογες με τιτλους "The best of Scorpions" και 'The best of Scorpions vol 2"  που ανεβηκαν στα #180 και #175  των ΗΠΑ  αντιστοιχα. Στο σημειο αυτο γινεται αισθητο το εξης παραδοξο φαινομενο ¨ενω οι Scorpions πανω στη σκηνη ειναι ενα δυναμικο συνολο που χαρακτηριζεται απο το σκληρο ηχο του,οι μεγαλυτερες επιτυχιες τους ειναι μπαλαντες.Αυτες ειναι που θα κυριαρχησουν και στην επομενη κυκλοφορια τους με τιτλο "Love at first sting" (Μαρτιος 1984) (Βρετανια #17, ΗΠΑ #6) που συμφωνα με τη συνηθεια τους ηχογραφησαν αμεσως μετα το τελος της περιοδειας. Αυτη τη φορα τα προβληματα αφορουσαν την κριτικη που ασκησε ο παραγωγος Dieter Dierks στον τροπο ζωης του drummer Herman Rarebell ,που ειχε ολο και μεγαλυτερα προβληματα με το αλκοολ και τα ναρκωτικα,και στο "μη εμπνευσμενο" παιξιμο του μπασιστα Francis Buchholz. Αρχικα, κανενας απο τους δυο δεν ακολουθησε τους υπολοιπους στα στουντιο της Στοκχολμης,..Η θεση του μπασιστα ειχε καλυφτει απο τον Αμερικανο Jimmy Bain και του drummer απο τον Bob Rondinelli των Rainbow.,γρηγορα ομως αποδειχτηκε πως δεν εδεναν μεταξυ τους. Το αποτελεσμα ηταν να θαφτουν οι μαγνητοταινιες,να επανελθουν τα παλια μελη και να ξεκινησουν εκ νεου τις ηχογραφησεις στα γνωστα στουντιο της Κολωνιας.Απο το αλμπουμ αυτο που τους εκανε super star και εγινε τελικα τριπλα πλατινενιο,με το εξωφυλλο και το εσωφυλλο να κοσμουνται απο τις φωτογραφιες του Helmut Newton, το "Rock you like a Hurricane" εφτασε στο # 25 των ΗΠΑ και με την βοηθεια του MTV ,ενω το slow  "Still Loving You" σταματησε στο #64.Αξιζει να σημειωθει οτι το τραγουδι "Rock you like a Hurricane" βρισκεται στη 18η θεση του καταλογου του VH1 με τα 100 καλυτερα hard rock κομματια .Στη Γαλλια,ωστοσο, το τραγουδι αυτο πουλησε 1,7 εκατομμυτια αντιτυπα ,ξεκινωντας ετσι ενα κυμα υστεριας σε ολοκληρη τη χωρα που συγκριθηκε με την εποχη των Beatles.Το 1985 ηταν η σειρα του 2πλου ζωντανου ηχογραφημενου 'World Wide Live"
που τα πηγε αρκετα καλα στα charts (Βρετανια # 18, ΗΠΑ #14). Προκειται για το ντοκουμεντο απο το φεστιβαλ Rock in Rio που παρακολουθησαν πανω απο 350 χιλιαδες ενθουσιωδεις Νοτιοαμερικανοι θαυμαστες,που κυκλοφορτησε και σε βιντεοκασετα.Το 1986 επαιξαν για πρωτη φορα σε χωρα του Ανατολικου μπλοκ και συγκεκριμενα στη πρωτευουσα της Ουγγαριας,Βουδαπεστη. Το συγκροτημα,θελοντας να επικυρωσει την αρχη του "never stop at the top" εθεσε νεους στοχους που ωστοσο αργησαν να υλοποιηθουν. Η πρωτοφανης για τα δεδομενα τους καθυστερηση της επομενης κυκλοφοριας τους εκανε πολλους δημοσιογραφους να τους παρομοιασουν με τους Def Leppard. Η αργοπορια ομως,δεν ηταν το μονο κοινο στοιχειοκι ετσι,οταν επιτελους παρουσιαστηκε to "Savage Amusement" (1988) η συγκριση επεκταθηκε και στην παραγωγη.
   Πραγματι,σ'αυτη τη δουλεια τους υπαρχουν αρκετες ομοιοτητες με τον ηχο που ειχε καθιερωσει για το group απο την Αγγλια ο Robert John "Mutt" Lange αφου ο Dieter Dierks υπηρξε θαυμαστης του διασημου παραγωγου και εξισου τελειομανης.Το πρωτο single "Rhythm of Love" (Bρετανια #59, ΗΠΑ #75) τα πηγε καλυτερα απο το δευτερο "Passion Rules the Game" που βγηκε μονο στη Βρετανια (#74) αλλα το αλμπουμ σκαρφαλωσε στο #18 της Βρετανιας και το #5 των ΗΠΑ.,γεγονος που το κανει το μοναδικο τους Top 5 στους μεγαλους δισκους εκει..Αυτο που ομως ηθελαν να πετυχουν τη συγκεκριμενη στιγμη,ηταν πολυ πιο μεγαλεπηβολο απο καλες πωλησεις.Οι Scorpions εβαλαν σκοπο -και τα καταφεραν- να γινουν το πρωτο δυτικο heavy metal group που θα εδινε συναυλιες στη Σοβιετικη Ενωση...Τον Απριλιο του 1988 επαιξαν με επιτυχια στο Λενινγκραντ και θα συνεχιζαν και στη Μοσχα αν δεν επεφταν θυματα του ανταγωνισμου μεταξυ του Γκορμπατσωφ και του Λιγκατσωφ, του πολιτικου αντιπαλου του πρωτου που επωφεληθηκε απο την απουσια του τελευταιου σοβιετικου ηγετη και ακυρωσε τα κονσερτα με το προσχημα οτι οι μοσχοβιτικες αρχες δεν ηταν σε θεση να εγγυηθουν για την ασφαλη διεξαγωγη τους.Ο αερας της αλλαγης δεν ηταν αρεστος σε ολους.Ετσι, οι πεντε προσυμφωνημενες εμφανισεις στη ρωσικη πρωτευουσα προστεθηκαν στις πεντε του Λενιγκραντ χαριζοντας στο group το σπανιο επιτευγμα των 10 απανωτων συναυλιων στην ιδια πολη,με τους θεατες να προερχονται,ασφαλως απο καθε γωνια της αχανους χωρας."Το κοινο εδω δεν διαφερει σε τιποτα απο το κοινο αλλων χωρων.Οι συναυλιες αυτες.ομως, εχουν εναν σαφη πολιτικο χαρακτηρα.Για αλλη μια φορα, το rock'n'roll απεδειξε οτι ειναι  μοναδικα πραγματικα διεθνης γλωσσα που ενωνει τους νεους ολου του κοσμου" θα πει στο τελος ενθουσιασμενος ο Rudolf Schenker...
   Στη συνεχεια της περιοδειας λαμβανουν μερος στο Monsters of Rock μαζι με τους Van Hallen,Metallica,Kingdome Come,Dokken. Ο Eddie van Halen θα δηλωσει μαλιστα σε μια συνεντευξη του πως δυο απο τα ειδωλα του ειναι οι κιθαριστες Michael Schenker και  Uli JonRoth ,που τους τοποθετει μαζι με τον Jimi Hendrix στις σημαντικοτερες επιρροες του και θα παραδεχτει πως στα πρωτα τους βηματα οι Van Halen  διασκευαζαν τα Speedy's Coming και Catch your train..
   Το καλοκαιρι του 1989,εικοσι χρονια μετα το Γουντστοκ παιζουν στα πλαισια ενος τριημερου φεστιβαλ με τιτλο Moscow Music Peace Festival που θα συγκεντρωσει πανω απο 250 χιλιαδες κοσμου ,μαζι με τους Ozzy Osbourne,Bon Jovi,Motley Crue,Cinderella,Skid Row και τους Ρωσους Gorky Park.Ο χωρος δεν ειναι αλλος απο την Ολυμπιακη Αρενα της Μοσχας και εκτος απο την εμφαση στην ειρηνη,η εκδηλωση αντιτασσεται στα ναρκωτικα που εξαπλωνονται ραγδαια στη χωρα. Η επιτυχια ειναι εξισου γιγαντιαιαμε τη διοργανωση ,η επαναφορα στη καθημερινοτητα ερχεται ομως καπως αποτομα. Τα νεα που φτανουν κατα τη διαρκεια της επιστροφης τους ειναι μαλλον ασχημα ,αφου η εταιρεια τους,δεν τους θελει πλεον. Η βασικη αιτια αυτης της τελεσιδικης αποφασης δεν χρειαζεται καν να αναζητηθει.Ειναι προφανης ¨¨η ΕΜΙ εχει νπροχωρησει σε ανακαταταξεις προσωπικου και ο νεος υπευθυνος θεωρησε υπερβολικο το ποσο που αντιστοιχουσε "σε μια γερμανικη μπαντα"..Η λυση του συμβολαιου τους εφερε στη Polygram που τους εκπροσωπουσε ηδη στην Αμερικη.Λιγο αργοτερα θα απολυθει ο ανθρωπος που τους εδιωξε,αλλα ειναι ηδη αργα.Το αποχαιρετιστηριο δωρο στηνΕΜ ειναι η πλατινενια συλλογη "The best of rockers and ballads" (Noεμβριος 1989, #43 στις ΗΠΑ) που περιλαμβανει καινουριες μιξεις των τραγουδιων εκεινων που οι Scorpions θεωρουν πως ειναι τα καλυτερα τους.





   Τα προβληματα συνεχιζονται και στα παρασκηνια .Ξαφνικα ο Dieter Dierks αποδεικνυεται να μην ειναι απλα ο παραγωγος τους αλλα ο "προαγωγος τους".Η στενοτατη συνεργασια θα διαλυθει υστερα απο 15 χρονια και η υποθεση για τα κατακρατημενα χρηματα θα φτασει στα δικαστηρια απο τα οποια θα δικαιωθει τελικα το γκρουπ.
   Το 1989 δεν ηταν μονο η χρονια που επεσε το Τειχος αλλα και η χρονια πολλων ριζικων αλλαγων στην καριερα των Scorpions -εταιρεια,παραγωγος,μανατζερ- που φανηκε να τους απελευθερωνουν και να τους εμπνεουν. Αυτοπτες μαρτυρες των παγκοσμιων πολιτικων αλλαγων και ιδιαιτερα αυτων που συνεβησαν στην Ανατολικη Ευρωπη,τις συνοψισαν και τις εξεφρασαν στο '"Wind of Change" (Βρετανια #53 ,Μαρτιος 1991 και #2 τον Σεπτεμβρη της ιδιας χρονιας που επανακυκλοφορησε υστερα απο την απηχηση στις ΗΠΑ #4 κα ο μοναδικος μικρος χρυσος δισκος τους ,Μαιος 1991 και στον υπολοιπο κοσμο) που εμελλε να γινει η μεγαλυτερη επιτυχια τους  (Νο 1 σε 11 χωρες). Η μπαλαντα,που την ηχογραφησαν και στα ρωσικα και που τους εφερε στο Κρεμλινο καλεσμενους του Γκορμπατσοφ ,περιεχεται στο διπλα πλατινενιο αλμπουμ "Crazy World" (Noεμβριος 1990 .#27 στη Βρετανια , #21 ΗΠΑ)  απο το οποια κυκλοφορησαν επισης σε single τα 'Don't believe her" και "Send me an angel" (Bρετανια #27 ,ΗΠΑ #44) με συμπαραγωγους τους ιδιους και τον Keith Olsen .Eιχε προηγηθει η εμφανιση τους στο σπεκτακολο "The Wall" του Roger Waters που ειχε στηθει στην τοτε ακομη νεκρη ζωνη της Ποτσνταμερ Πλατς του Βερολινου στις 21 Ιουλιου 1990,με τη συμμετοχη πολλων γνωστων ονοματων.Τον Νοεμβριο του 1990 ξεκινησε απο το Βελγιο η παγκοσμια περιοδεια που περασε και απο την Αθηνα.Την ιδια εποχη ,η ΕΜΙ κυκλοφορησε μια συλλογη με τις δυναμικες μπαλαντες τους με τιτλο '"Still Loving You"..
   Μια νεα οικονομικη υποθεση θα τους φερει και παλι στα δικαστηρια.Αυτη τη φορα κατηγορουνται για φοροδιαφυγη και στο επικεντρο βρισκεται ο "λογιστης" του συγκροτηματος Francis Buchholz,που θα αποχωρησει η μαλλον θα εκδιωχτει απο τα  υπολοιπα τεσσερα μελη του γκρουπ...Το ποστο του μπασιστα αναλαμβανε ο Ralph Rieckermann (γεν.8/8/1958) με τον οποιο,το καλοκαιρι του 1992 ηχογραφουν το ''Ave Maria" για το δευτερο αλμπουμ με σκοπο την ενισχυση της Παραολυμπιαδας ,μια πρωτοβουλια του μανατζερ των U2 και συμμετεχουν με την αφροκρεμα του γερμανοφωνου ροκ στο αντιρατσιστικο φεστιβαλ της Φρανκφουρτης. Ειναι η εποχη που ο νεοναζισμος γνωριζει ιδιαιτερη εξαρση τοσο στη Γερμανια οσο και σε αλλες χωρες της Ευρωπης.Σε συμπαραγωγη με τον Bruce Fairbairn ακολουθει ο δισκος τους ''Face the Heat" (Σεπτεμβριος 1993, #51 Βρετανια , #24 ΗΠΑ) που περιεχει το ''Alien Nation" με θεμα την ενοποιηση των Γερμανιων και που θαγινει χρυσος...

   Kαλεσμενοι προσωπικα απο την οικογενεια του Elvis Presley διασκευαζουν το τραγουδι του "(Marie;s the name) His Latest Flame" σε  μια συναυλια που δινεται στις 8 Οκτωβριου 1994 προς τιμη του βασιλια του rock'n'roll στη Μεμφιδα.Το ζωντανα ηχογραφημενο "Love Bites"(Απριλιος 1995) δεν καταφερνει να κανει τις αναμενομενες πωλησεις παρα τα τρια καινουρια τραγουδια-ηχογραφημενα στο στουντιο-που περιλαμβανει..Αναμεσα τους συγκαταλεγεται και το ''White Dove"" ,τα εσοδα του  οποιου εχουν παραχωρησει στους εξοριστους του εμφυλιου πολεμου της Ρουαντα..
   Το "Pure Instict" που ακολουθει τον Μαιο 1996 σε συμπαραγωγη Keith Olsen και Erwin Musper,σταματαει στο #99 των ΗΠΑ. Αυτη τη φορα η ετικετα γραφει Atlantic(Eastwest στην Αγγλια) ενω η Mercury κυκλοφορει τη διπλη συλλογη με τις; επιτυχιες τους "Deadly Sting-The Mercury Years"..Στην περιοδεια της προωθησης του οι Scorpions αποδεικνυουν οτι παραμενουν ενα γκρουπ που ειναι σε θεση να συγκεντρωνει μεγαλα πληθη,οπως συμβαινει στην Ευρωπη,τη Βορεια και Νοτια Αμερικη,την Απω Ανατολη αλλα και τον Λιβανο. Μετα το κενο που αφησε η αποχωρηση του Herman-The German-Rarebell,ντραμερ εχει αναλαβει ο Καλιφορνεζος James Kottak  απο το συγκροτημα Kingdom Come...Ειναι μολις ο δευτερος (μετα τον Βελγο Rudi Lenners) μη Γερμανος που γινεται μελος του συγκροτηματος..
   Στα τελη της χιλιετιας οι Scorpions ειναι ετοιμοι να δοκιμασουν τις προσταγες της εποχης....Με παραγωγο τον Peter Wolf εγκαταλειπουν τις τευτονικες τους ριζες και πειραματιζονται με ποπ-τεκνο μελωδιες στο "EYE TO EYE"(1999) που περιεχει και το  μοναδικο τραγουδι τους στα γερμανικα-το 'Du bist so schmutzig"(Εισαι τοσο βρωμικη).Στο εξωφυλλο υπαρχει φωτογραφια του συγκροτηματος αλλα μονο των τριων ιδρυτικων μελων Schenker,Meine,Jabs.Την ιδια χρονια παιζουν μπροστα στην Πυλη του Βραδεμβουργου στα πλαισια μιας συναυλιας για την 10η επετειο της πτωσης του Τειχους και κατα τη διαρκεια του "Wind of Change" συνοδευονται απο 166 τσελιστες που διευθυνει ο Μστισλαβ Ροστροποβιτς.Ηταν μια πρωτη γευση γι αυτο που θα ακολουθουσε. Με την καθοδηγηση του Αυστριακου  παραγωγου ,συνθετη και διευθυντη ορχηστρας Christian Kolonovits μπηκαν στο στουντιο για να ηχογραφησουν το φιλοδοξο "Moment of Glory"(19 Ιουνιου 2000) με την περιφημη Φιλαρμονικη Ορχηστρα του Βερολινου που παρουσιαστηκε τρεις μερες αργοτερα στην EXPO 2000.




   Η μιξη του αλμπουμ με τις ειδικα διασκευασμενες παλιες επιτυχιες τους και το καινουριο ομωνυμο τραγουδι εγινε στο Βελγιο,στα στουντιο Galaxy χρησιμοποιωντας την υψηλοτατη τεχνολογια Surround System Atmos 5.1..Την επομενη χρονια ακολουθει το παρομοιας φιλοσοφιας πακετο επιτυχιων "Acoustic"(Ιουνιος 2001),αυτη τη φορα με χροια λατινο, ηχογραφμενο στην Πορτογαλια  που εκτος απο δυο τραγουδια περιλαμβανει και τρεις διασκευες στις επιτυχιες "Dust in the wind"(Kansas),"Drive"(Cars),"Love of my Life"(Queen).....
   Ετοιμοι για νεα δραση,οι Scorpions συνοψιζουν τη φιλοσοφια τους στην εξης φραση ¨¨"Το σημαντικοτερο μηνυμα του rock'n'roll ειναι "διασκεδασε"!!Ομως,μονο εκεινος που ειναι ελευθερος μπορει να διασκεδασει.Γι αυτο και το ροκ ειναι παντα αντιθετο με καθε ειδους καταπιεση-φασιστικη η κομμουνιστικη-κι αυτο ειναι που το κανει μεχρι σημερα τοσο επικινδυνο για οοποιαδηποτε αυταρχικη μορφη κοινωνιας".....






Band members

Current members

Former members

  • Lothar Heimberg — bass, backing vocals (1965–1973)
  • Wolfgang Dziony — drums, percussion, backing vocals (1965–1973)
  • Karl-Heinz Vollmer – lead & rhythm guitars, backing vocals (1965–1970)
  • Michael Schenker — lead & rhythm guitars, backing vocals (1970–1973, 1978–1979)
  • Francis Buchholz — bass, backing vocals (1973–1983, 1984–1992)
  • Uli Jon Roth — lead & rhythm guitars, backing vocals, lead vocals on "Drifting Sun", "Fly to the Rainbow", "Dark Lady", "Sun in My Hand", "Hell Cat", "Polar Nights" (1973–1978)
  • Jürgen Rosenthal — drums, percussion, backing vocals (1973–1975)
  • Achim Kirschning — keyboards (1973–1974)
  • Rudy Lenners — drums, percussion (1975–1977)
  • Joe Wyman - drums, percussion (1977)
  • Herman Rarebell — drums, percussion, backing vocals (1977–1983, 1984–1995)
  • Ralph Rieckermann — bass, backing vocals (1993–2000, 2000–2003)
  • Curt Cress — drums, percussion (1996)
  • Ken Taylor — bass, backing vocals (2000)
  • Ingo Powitzer — bass, backing vocals (2004)
  •  
  •  

 

Discography

Studio albums
Live albums

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου