Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

Μια μερα , Μια ιστορια (4/7/1961)

   4 Ιουλιου 1961,ο Ολυμπιακος αντιμετωπιζει τη Σαντος του Πελε και   γραφει μια απο τις πιο ενδοξες στιγμες στην ιστορια του. Κοινοτοπο η οχι,εκειν η την ημερα η ομαδα επιβεβαιωσε το προσωνυμιο Θρυλος,που της ειχαν αποδωσει οι φιλαθλοι-φιλοι και πολεμιοι-στη δεκαετια του '50 και διαιωνισε το μυθο μιας ομαδας που δημιουργηθηκε απλως για να ειναι αιωνια νικητρια. .."Ακομη σε θυμουνται η Σαντος κι ο Πελε"...
   Τριτη,4 Ιουλιου 1961. Το ρολοι εδειχνε την ενατη βραδινη.Οι δυο ομαδες εμφανιστηκαν στο γηπεδο για να αρχισουν το φιλικο αγωνα. Η Λεωφορος ηταν καταμεστη απο 25000 ενθερμους οπαδους του Ολυμπιακου και οχι μονο. Οι Πειραιωτες εμφανιστηκαν αποφασισμενοι για την νικη. Αυτοι της Σαντος του Πελε νομιζαν οτι θα  ειχαν μια ακομη ευκολη βραδια οπως με τους αλλους δυο του ΠΟΚ. Γελαστηκαν οικτρα.....
   Στο 2΄ αποχώρησε με θλάση ο Μπέμπης και αντικαταστάθηκε από τον Σουρούνη. Στο 10΄ ο Σιδέρης μεταβίβασε στον Ποσειδώνα κάπου στο κέντρο, εκείνος ξέφυγε με προσποίηση από δυο παίκτες και σούταρε δυνατά. Η μπάλα ξεγέλασε το Λαέρτιο και κατέληξε στα δίχτυα, 1-0. Ο κόσμος παραληρούσε. Ένας αστυνομικός εκσφενδόνισε μια κόκκινη φωτοβολίδα κι ένας φίλαθλος πέταξε ένα καπνογόνο στον αγωνιστικό χώρο, πράγματα πρωτόγνωρα για την εποχή. Στο 13΄ ο νεαρός Σορμάνι (έκανε μεγάλη καριέρα στην Ιταλία) αντικατέστησε τον Ντορβάλ, ενώ μέχρι το 20΄ ο ολυμπιακός ήταν συνεχώς στην επίθεση. Οι Βραζιλιάμοι δεν περίμεναν αυτήν την εξέλιξη και αντιδρούν προκλητικά με επεισόδια. Στο 37΄ ο Κουτίνιο κτυπάει στο πρόσωπο το Θεοδωρίδη, ο οποίος είχε ήδη κερδίσει την μπάλα πέφτοντας στα πόδια του αντίπαλού του. Στο 43΄ σεισμός. Σε σέντρα του Γκαβέτσου ο Τζετούλιο απομάκρυνε με κεφαλιά. Η μπάλα έφτασε έξω από την περιοχή, απ’ όπου ο Σουρούνης με ξερό σουτ έστειλε τη μπάλα στο Γ της εστίας, 2-0.
    Όλοι περίμεναν την εκδίκηση των Βραζιλιάνων στο β΄ ημίχρονο. Όταν μάλιστα κατόρθωσαν να μειώσουν το σκορ σε 2-1, ύστερα από ένα σουτ του Ζίτο που άλλαξε πορεία στο πόδι του Στεφανάκου, πολλοί προέβλεψαν την τιμωρία των μάγων της μπάλας. Στο 52΄ τα επεισόδια έπεσαν βροχή. Ο Σορμάνι έκανε αντιαθλητικό φάουλ στον Κοτρίδη, ο τελευταίος ανταπέδωσε, οπότε μπήκε στη φασαρία και ο Κουτίνιο μοιράζοντας ξύλο δεξιά και αριστερά με αποτέλεσμα να αποβληθεί. Στο 75΄ ο Σιδέρης με σέντρα έστειλε τη μπάλα στο δοκάρι, στην επιστροφή ο Ποσειδών μεταβίβασε στον Κ. Παπάζογλου, ο οποίος από τα 5 μέτρα έστειλε κεφαλιά άουτ. Ως το 90΄ οι βολίδες του Πέπε και του Πελέ δεν βρήκαν στόχο και το παιχνίδι έληξε με θριαμβευτή τον Ολυμπιακό με 2-1.
   Την αλλη μερα κυριαρχουσαν σε ολες τις εφημεριδες τιτλοι θριαμβου και συνεντευξεις των μεγαλων πρωταγωνιστων..."Παρακολουθουσα συνεχως τις κινησεις του Πελε μεσα στο γηπεδο.Σκεφτηκα οτι αν τον παιξω με πολυ πρεσινγκ θα  ειχα αποτελεσματα.Ετσι κολλησα πανω του και δεν τον αφησα να παρει ανασα!" δηλωνει ο μεγαλος πρωταγωνιστης Κωστας Πολυχρονιου....
   "Οι παικτες του Ολυμπιακου ειχαν ψυχη.Αγωνιζονταν για τη φανελα.Οταν φορουσαμε την ερυθρολευκη φανελα μας σηκωνοταν η τριχα καγκελο.Ειχαμε μεγαλο ενθουσιασμο και ο ενας δουλευε για τον αλλον",συνεχιζει....Ο Μπαμπης Κοτριδης λεει "Ηταν το τελευταιο μου παιχνιδι με τον Ολυμπιακο και ολα ηταν συναρπαστικα.Δεν μπορουσα να φανταστω καλυτερο φινα΄λε.Ειχα συνενοηθει με τον προπονητη να παιξω μονο δεκα λεπτα τιμης ενεκεν,αλλα η παρουσια μου ηταν πολυ σημαντικη κι ετσι επαιξα σε ολη τη διαρκεια του αγωνα"..


   ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ - ΣΑΝΤΟΣ 2-1

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ: Σάββας Θεοδωρίδης, Καμπόλης, Μίμης Στεφανάκος, Γιάγκος Σημαντήρης, Κώστας Πολυχρονίου, Μπάμπης Κοτρίδης (από 54ο Σπετσέρης), Σωτήρης Γκαβέτσος, Θανάσης Μπέμπης (από το 2ο Τάσος Σουρούνης), Κώστας Παπαζογλου, Γιώργος Σιδέρης, Ποσειδών.

Ιστορικοι Δισκοι ~~~ Heaven and Hell(1980)

Το Heaven and Hell ειναι το 9ο αλμπουμ των Black Sabbath kαι κυκλοφορησε στις 25 Απριλιου του 1980.Ηταν το πρωτο αλμπουμ του γκρουπ με τραγουδιστη τον Ronnie James Dio , o oποιος αντικατεστησε τον αρχικο τραγουδιστη της μπαντας Ozzy Osbourne  το 1979.


     Περιληψη

    Ο τραγουδιστης Ronnie James Dio συναντηθηκε με τον κιθαριστα Tony Iommi  τυχαια στο club The Rainbow στην  Sunset Strip του Los Angeles to 1979. Και οι δυο αντρες ηταν σε παρομοιες καταστασεις καθως ο Dio εψαχνε ενα νεο project και ο Iommi χρειαζοταν ενα νεο τραγουδιστη καθως ο Ozzy ειχε μολις απολυθει απο το γκρουπ. Συναντωντας τον Dio απροσμενα ειπε "Θα πρεπει να ηταν μοιραιο γιατι συνδεθηκαμε ακαριαια". Το ζευγαρι κρατησε επαφη μεσω τηλεφωνου μεχρι που ο Dio εφτασε στο σπιτι του Iommi στο Los Angeles για  ενα χαλαρο,αναγνωριστικο jamming...Σε αυτην την πρωτη μερα η δυαδα εγραψε το τραγουδι "Children of the Sea"..

  Το σχημα του γκρουπ βρισκοταν σε ενα χαος προηγουμενως στις ηχογραφησεις του Heaven and Hell. Ο ντραμερ Bill Ward πολεμουσε προσωπικα ζητηματα τα οποια θα τον εκαναν να αφησει τελικα το γκρουπ. Το γνησιο demo  ηχογραφησεων για το αλμουμ πρω ταγωνιστουσε ο Geoff  Nicholls στο μπασο καθως ο χρονιος μπασιστας Geezer Butler πηγαινε για διαζυγιο και το μελλον του με την μπαντα ηταν ενα ερωτηματικο. Τελικα ο Butler επεστρεψε και ο Nicholls παρεμεινε ως ο ανεπισημος κιμπορντιστας του γκρουπ.  Ο προηγουμενος μπασιστας των Elf και των Rainbow ,Craig Gruber, εκανε προβες με το  γκρουπ κατα τη διαρκεια αυτης της περιοδου.  Ο αληθινος βαθμος εμπλοκης του Gruber ειναι ασαφης,εντουτοις. Σε μια συνεντευξη του 1996,ο Ιommi ισχυριστηκε οτι ο Gruber εκανε προβες με την μπαντα "στο ελαχιστο". Ο Gruber ισχυριστηκε οτι η συνεισφορα του ηταν πιο πολυ ουσιαστικη - ισχυριζεται οτι συνεγραψε τα περισσοτερα τραγουδια κι οτι στην πραγματικοτητα ηταν αυτος κι οχι ο Butler που επαιζε μπασο στο αλμπουμ. Σε πεισμα οτι δεν αναγνωριστικε για τις συνεισφορες του,ο Gruber υποστηριζει οτι "ηρθαμε σε ενα βολικο χρηματοοικονομικο διακανονισμο".

   Ο Dio προτεινε να προσλαβουν τον Martin Birch για παραγωγο του αλμπουμ. O Iommi δηλωσε οτι  η μπαντα ενιωσε οτι "δημιουργουσαν κατι πολυ ιδιαιτερο". Ο τιτλος του αλμπουμ Heaven and Hell επιλεχτηκε απο ενα στιχο που γραφτηκε απο τον Dio που αφορουσε τα πανω και τα κατω με το να σαι μουσικος.

   Ο Ward δηλωσε οτι "δεν εχει μνημη" για τη δημιουργια του αλμπουμ ,το οποιο οφειλοταν σε μεγαλο βαθμο στον αλκοολισμο του. Η συμπεριφορα του  εγινε ιδιαιτερα εκκεντρικη, οταν η μπαντα αρχισε να περιοδευει για υποστηριξη του αλμπουμ,ο Ward αρχισε να υπαγορευεται σε μακρα και φλυαρα χαζολογηματα στις ανακοινωσεις τυπου που δινοταν απο τις δημοσιες σχεσεις του γκρουπ μετα απο καθε show,. Τα προσωπικα ζητηματα του Ward ,που περιελαμβαναν και το θανατο και των δυο γονιων του,συντομα θα τον αναγκαζαν να εγκατελειπε τη μπαντα. O Dio συμφωνα με την αναφορα,απαντησε ενα πρωι στο τηλεφωνο στο δωματιο του ξενοδοχειου του καταμεσης της περιοδειας για να ακουσει τον Ward να του λεει "Τελειωσα Ron" στο οποιο ο Dio απαντησε "Αυτο ειναι ωραιο Bill, που πηγαινεις?"."Οχι συντροφε.Ειμαι στο αεροδρομιο τωρα...",ενδεικτικο οτι ηταν ανικανος να ολοκληρωσει την περιοδεια με το συγκροτημα..Ο Αμερικανος ντραμερ Vinnie Appice ηρθε γρηγορα για να τον αναπληρωσει.

            

    Αποδοχη 

   Το αλμουμ υπηρξε επιτυχημενο,γινοντας το υψηλοτερο αλμπουμ στη κορυφη των charts(Νο9 στο Ηνωμενο Βασιλειο,Νο 28 στις ΗΠΑ) απο την εποχη του Sabotage to 1975 και το τριτο υψηλοτερο στις πωλησεις αμπουμ των Black Sabbath πισω απο το Paranoid και το Master of Reality,αντιστοιχα..

  Στο Ηνωμενο Βασιλειο εγινε το τριτο στουντιο αλμπουν των Sabbath που πετυχε να αργυρη πιστοποιηση(60 χιλιαδες αντιγραφα πουληθηκαν) απο την British Phonographic Industry, πετυχαινοντας το αυτο τον Νοεμβριο του 1980.Διαδοχικα κατορθωσε να πετυχει χρυση πιστοποιηση (100 χιλιαδες αντιγραφα πουληθηκαν) τον Απριλη του 1982.,το μονο στουντιο αλμπουμ των Sabbath που το πετυχαινει.

    Καλλιτεχνικη εργασια

   Το εξωφυλλο του αλμπουμ παρθηκε απο εναν πινακα του καλλιτεχνη Lynn Curlee, Smoking Angels, εμπνευσμενος απο μια φωτογραφια του 1928 που δειχνει γυναικες ντυμενες σαν αγγελοι να καπνιζουν μυστικα κατα τη διαρκεια ενος διαλειμματος σε μια σκηνικη παρελαση κολλεγιου..Ο Curlee επιφορτιστηκε επισης να κανει εξωφυλλα αλμπουμ για τους Blue Oyster Cult απο τον Sandy Pearlman,ο οποιος μανατζαρε και τα δυο συγκροτηματα
   Το οπισθοφυλλο του αλμπουμ ζωγραφιστηκε απο τον καλλιτεχνη Harry Carmean.


 

Track listing

All music by Ronnie James Dio, Tony Iommi, Bill Ward and Geezer Butler; lyrics by Ronnie James Dio (credited to Black Sabbath).[13]
Side one
No. Title Length
1. "Neon nights " 3:53
2. "Children of the sea""   5:34
3. "Lady Evil"   4:26
4.  "Heaven and hell  6:59
Side two
No. Title Length
1. "Wishing Well"   4:07
2. " Die Young"
4:45
3. "Walk Away"   4:25
4. "Lonely Is the Word"   5:51

Personnel

Black Sabbath
Additional performer
Production

 

     

    Γιωργος Δεληκαρης -Ο τελευταιος μυθος

       Στις 8 Ιανουαριου 1978 ο Δεληκαρης φορεσε για τελευταια φορα τη φανελα του Ολυμπιακου.Υστερα μαζεψε τα πραγματα του κι εφυγε απο το σπιτι.Αφησε πισω του 10 κοκκινα χρονια γεματα απαραμιλλη τεχνη,ιδιοφυεις επιλογες,εντονα παθη και δεκαδες αποριες που δεν λυθηκαν ποτε. Ο πρωτος Ελληνας ποδοσφαιριστης "του εκατομμυριου" εμελλε να ναι ο τελευταιος(μαζι με τον Χατζηπαναγη) της γενιας των ρομαντικων του ποδοσφαιρου.
       "Ωραιος ως Ελλην",παντου ταξιδευε απο ενα στο αλλο ακρο ενος χαρακτηρα γεματου ταλεντο με εκπληκτικη ευκολια.αλλα με εναν παντα οδηγο. Την παγκοσμια αποδεκτη ιδιομορφια της ιδιοφυιας,που οδηγει σε εντονα παθη.Ο Δεληκαρης αγαπηθηκε παραφορα,σαν Θεος σχεδον και μισηθηκε το ιδιο απο εκεινους που τον λατρεψαν.Στο προσωπο του δικαιωθηκε,με απολυτο σχεδον τροπο,η μυθολογια της ψυχολογιας της μαζας που ειναι σε θεση να κορυφωσει ερωτα και μισος ταυτοχρονα.  Ο ιδιος δεν αρνηθηκε ποτε την μοιρα του.Αποδεχθηκε την ιδιοφυια του κι εζησε μαζι της ολες τις στιγμες,καλες και κακες.Ακομη κι οταν αποτραβηχτηκε απο τα ποδοσφαιρικα εγκοσμια αυτο εκανε.Πηρε μια ιδιοφυη για τον ιδιο αποφαση. Ετσι η αλλιως ηξερε(και ξερει) καλυτερα απο καθε αλλον πως γεννηθηκε για να γινει-κι εγινε- ενας μυθος.Ο τελευταιος κοκκινος μυθος..

                                                  Η ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ
    Τον Ιουλιο του 1969 ολες οι μεγαλες ομαδες ειχαν πεσει πανω στον Αργοναυτη προκειμενου ν'αποκτησουν τον Γιωργο Δεληκαρη.Ο Παναθηναικος πιεζε τον ιδιο τον παικτη,μεσω ενος λοχαγου ονοματι Κιτσιου,στενου συνεργατη του Ασλανιδη,για να φορεσει το τριφυλλι.Ο Στανκοβιτς,τοτε προπονητης της ΑΕΚ,ειχε δωσει εντολη να ερθει οπωσδηποτε ο ποδοσφαιριστης στην Ενωση.Ο Εθνικος τον θεωρουσε σιγουρο γιατι ο Καρελλας εδινε στον Δεληκαρη ενα εκατομμυριο για να υπογραψει,ποσο φανταστικο για την εποχη εκεινη.Ο Δεληκαρης σκεφτοταν μονο τον Ολυμπιακο.Αφησε το εκατομμυριο του Εθνικου και πηγε στον Θρυλο για μολις 150 χιλιαδες δραχμες.

                                             ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΕΛΗΚΑΡΗ

       Ο Δεληκαρης ηρθε στον Ολυμπιακο σαν ενα μοναδικο ταλεντο που επαιζε με ανεση αριστερο εξτρεμ.Ο Μπομπεκ ηταν εκεινος που επεβαλε τον νεαρο στο κεντρο,την πρωτη κιολας περιοδο του στον Πειραια.Ο γιουγκοσλαβος τεχνικος ,αναμφισβητητα διορατικος,διεκρινε την ικανοτητα του να δημιουργει παιχνιδι,αυτο ωστοσο δεν εμποδισε τον κοσμο αρχικα να αποδοκιμασει τον προπονητη για την επιλογη του.Το 1973,με την εναρξη της περιοδου,ο Πετροπουλος πηρε την αποφαση να επαναφερει τον Δεληκαρη στη θεση του εξω αριστερα.Η θεαματικη βελτιωση της αποδοσης του Βιερα βοηθουσε τον Ολυμπιακο στην αναπτυξη του παιχνιδιου και απηλλαξε τον Δεληκαρη απο την αποκλειστικη ευθυνη της επιθετικης γραμμης.Απο την αλλη πλευρα,η πληθωρα καλων παικτων(Βιερα,Περσιδης,Αργυρουδης,Συνετοπουλος) στο κεντρο επεβαλλε την αλλαγη θεσης του Δεληκαρη.

                                          ΜΑΓΟΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΓΚΟΛ

       Τα τερματα του Δεληκαρη δεν ηταν πολλα.Τελος παντων,δεν εμεινε στην ιστορια ως γκολτζης κι αυτο ειναι γνωστο.Τα λιγα ομως που πετυχε ηταν ενα κι ενα.Γκολ-κεραυνος με το δεξι ποδι στον αγωνα με το ΑΠΟΕΛ(30/9/1973).Σημειωτεον οτι δεν ηταν απλα ενας αριστεροποδαρος.Ηταν απο κεινους που χρησιμοποιουσαν το δεξι μονο για να περπατανε. Η το γκολ στο παραθυρακι του Πουπακη στο Αιγαλεω(8/10/1972) με ενα ξερο αριστερο σουτ.
       Ενα εκπληκτικο γεγονος που πιστοποιει οτι η καλυτερ περιοδος της καριερας του ηταν το 1974,ειναι οτι τον Απριλιο του ιδιου ετους σκοραρε επι τρεις συνεχομενες Κυριακες σε δυσκολα μαλιστα παιχνιδια.Επι του Εθνικου(2-1),επι του Απολλωνα στην Καλαμαρια(3-2)και επι της  ΑΕΚ(4-0). Τελειωσε τη χρονια με  9 γκολ στο ενεργητικο του και ο Ολυμπιακος κερδισε το πρωταθλημα εχοντας την καλυτερη επιθεση ολων των εποχων με 102 γκολ.Ανωτερο ολων ομως ηταν το γκολ με τη Γερμανια,για τα προκριματικα του Κυπελλου Ευρωπης (20/11/1974). Κορνερ του Ελευθερακη απο δεξια και η μπαλα φτανει στο δευτερο δοκαρι. Ο Δεληκαρης ιπταται,πιανει τη μπαλα με πλαγιο τακουνακι στον αερα. Μονο αυτος μπορουσε να βαλει ενα τετοιο γκολ.
                                             


                                    Η ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΗΓΙΑΣ

    Η σχεση του Ολυμπιακου με  τον Δεληκαρη μπορει να χαρακτηριστει ως θυελλωδης,περασε απο πολλα κυματα.Ενα απο αυτα ηταν και οταν καταργηθηκε απο αρχηγος της ομαδας. Ο τοτε προπονητης του Ολυμπιακου,Πετροπουλος, του ειχε δωσει το χρισμα του αρχηγου,μια αποφαση που ειχε επιδρασει θετικα στην αποδοση του Δεληκαρη μεσα στο γηπεδο,οταν  και ειχε πραγματοποιησει εξοχες εμφανισεις. Οταν ομως καποιοι ειδοποιησαν τον Πετροπουλο οτι ο Δεληκαρης ειχε ξενυχτησει στα μπουζουκια σε "εξαλλη" κατασταση,τοτε ο προπονητης τον καθαιρεσε απο αρχηγο του Ολυμπιακου.Ο ιδιος ο Δεληκαρης ειχε παραδεχτει οτι ειχε βρεθει στα μπουζουκια, οχι ομως στην κατασταση που λεγοταν και σε μερα που επιτρεποταν.

                                  Ο ΔΕΛΗΚΑΡΗΣ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

       "Αυτος που εσωσε τον Ολυμπιακο την εποχη εκεινη-την ανοιξη του 1971-ηταν ο μεγαλοεφοπλιστης κ.Γουλανδρης,ο οποιος εγκαταλειποντας κυριολεκτικα τις δουλειες του αφοσιωθηκε στην ανασταση του συλλογου, ο ανθρωπος που τον ανεσυρε απο την πτωση και τον κατεστησε πανισχυρο.Μπορω να πω,οτι οπως εσωσε τον Ολυμπιακο,εσωσε και εμενα.Γιατι αν εκεινος δε γινοτανε προεδρος και δεν εφτιαχνε την υπερομαδα της περιοδου 1971-1975,εγω ισως να ειχα χαθει".(Αποσπασμα απο συνεντευξη του σ'εφημεριδα της εποχης)..
                                   


                                                  ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

       "Εχω να παρω χρηματα εδω και 8 μηνες.Δεν απαιτησα ποτε χρηματα.Δεν εχω παρει πριμ ποτε. Οι λογοι της απουσιας μου δεν ειναι οικονομικοι.Ευτυχως η οικογενεια μου εχει καποια οικονομικη ανεση.Ειμαι ευαισθητος,μ'επηρεασε η ψυχρη σταση της διοικησης. Η αγωνιστικη ανοδος μου οφειλεται στους συμπαικτες μου κα στη βελτιωση της αντοχης μου.. Οι φιλαθλοι να μη με θεωρουν
    βεντετα.Φυσικα δεν ειμαι επαγγελματιας.Υπαρχει αλλωστε τιποτα που να με προστατευει?"....(Ο Δεληκαρης μιλαει για τα χρηματα που παιρνει και τις σχεσεις του με τη διοικηση).

                                            "ΔΕΝ ΜΟΥ ΠΑΕΙ ΤΟ ΤΡΙΦΥΛΛΙ"

       Ο Δεληκαρης ηταν και ειναι Ολυμπιακος.Ακομα κι οταν ειχε αρχισει να προβαρει τα πρασινα η σκεψη του γυρναγε στην μεγαλη του αγαπη,την ομαδα του Πειραια.."Ειμαι ξενο σωμα στον Παναθηναικο.Οπου και να μαι θα σκεπτομαι την ασπροκοκκινη φανελα.Οτι εγινε εγινε,θα πρεπει να βρεθει  τροπος να γυρισω πισω",ειχε πει στον Τσιτσαλη και τον Θεοδωρακακη,προεδρο και αντιπροεδρο αντιστοιχα του Ολυμπιακου εκεινη την εποχη. Δυστυχως, η επιστροφη δεν πραγματοποιηθηκε ποτε. Ο Δεληκαρης επαιξε ελαχιστα στον Παναθηναικο και δεν αξναφορεσε ποτε την αγαπημενη του ερυθρολευκη φανελα....

                          ΣΤΟ ΑΝΤΙΠΑΛΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΧΗΜΟ ΤΕΛΟΣ

       Στις αρχες Ιουλιου του 1978 ο Δεληκαρης δηλωνε πως δεν ειχε προβλημα με τους συμπακτες του στον Ολυμπιακο η τον κοσμο,αλλα με καποια πραγματα που ειχαν ειπωθει γι αυτον απο ανθρωπους της διοικησης.Αναρωτιεται πως μπορει να συνεργαστει με αυτους μετα απο ολα αυτα και δεν διευκρινιζει αν θα κανει τελικη χρηση της περιφημης τοτε 8ετιας. Το τελευταιο τελικα θα γινει και ο Δεληκαρης μετακομιζει στη Λεωφορο Αλεξανδρας.Δυστυθχως,ομως, η πορεια του στους πρασινους θα τον οδηγησει σε αδοξο και προωρο τελος της ποδοσφαιρικης του καριερας,που μονο αναλογο δεν ηταν της αξιας του. Ο Δεληκαρης μπαινει σε καραντινα απο τον Παναθηναικο και τα λογια του προεδρου της ομαδας,Γιωργου Βαρδινογιαννη, τον Ιανουαριο του 1980 ηταν ενδεικτικα " 'Δεν ασχολουμαι με τον ποδοασφαιριστη Δεληκαρη.Ποιος ειναι αυτος?Δεν τον θελόυμε για παιχτη.Μας χρωσταει και δεν του χρωσταμε".Το  τελος ηταν ηδη κοντα....

                                              





                                   ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΝΤΡΙΜΠΛΑΣ

       Η αποχωρηση του απο το ποδοσφαιρο ηταν ξαφνικη,δημιουργησε πολλα ερωτηματα και αποριες.Ο αερινος ποδοσφαιριστης,που θα μπορουσε να δουλέυει και ως φωτομοντελο ειπε αντιο στα 29 του,μια και καλη στο βασιλια των σπορ,το ποδοσφαιρο..
       Απο το 1981 και μετα σπανια ακουει καποιος γι αυτον.Θα μπορουσε να πει κανεις οτι δεν ειναι υπαρκτο προσωπο.Απο τον καιρο που επαιζε στον Ολυμπιακο ειχε καποιες δραστηριοτητες εκτος ποδοσφαιρου.Ως ενας απο τους καλυτερα αμοιβομενους ποδοσφαιριστες της εποχης του επενδυσε μερος των χρηματων του σε καποιες αλλες δουλειες.Αυτοι που ζουσαν ,τοτε,κοντα του λενε οτι ηταν συνιδιοκτητης με τον αδερφο του μιας καφετεριας στον Πειραιακαι μιας μαντρας αυτοκινητων.
      Κανοντας ενα ταξιδι στο παρελθον καποιος  μπορει να ανακαλυψει τον Δεληκαρη να ασχολειται για αρκετο καιρο με το εμποριο χρυσου.Κανοντας λεπτεπιλεπτες κινησεις αρχιζει και παλι να δημιουργει.Στο ρεπερτοριο του η κατασκευη χρυσων καδενων,Για ενα περιεργο,ομως,λογο δε δειχνει και τοσο ευτυχισμενος.Θελετε γιατι νοσταλγουσε το ποδοσφαιρο?Θελετε γιατι ηταν ενας χωρος εντελως καινουριος?Κανεις δε ξερει.Το σιγουρο ειναι οτι εκεινο το καιρο ο Δεληκαρης εειχνε σφιχτος στα οικονομικα....
       Ο Λακης Γκλεζος ηταν πολλα χρονια φιλος και συμπαιχτης του.Κολλητος ειχε γινει καποια στιγμη και ο Δημητρης Δημητριου με τον οποιο αγωνιστηκε μαζι στον Παναθηναικο.Στις αρχες της δεκαετιας του '90 οι τρεις αντρες αποφασισαν οτι θα μπορουσαν να γινουν και συνεταιροι.Μαζεψαν λοιπον οσα λεφτα ειχαν και τα εριξαν στην Αλβανικη αγορα.Δημιουργησαμ μια εταιρεια που εμπορευονταν εμφιαλωμενα νερα.Οι καλα πληροφορημενοι λενε οτι δεν ειχαν δανειστει απο καποια τραπεζα,αλλα επενδυσαν στην Αλβανια τους κοπους μιας καριερας..Η περιπετεια στο νεο κοσμο αρχισε το 1993.Δεν διηρκεσε παραπανω απο 4 χρονια.Τα γεγονοτα που επληξαν  τη γειτονικη χωρα την εποχη του Μπερισα δεν τους επετρεψαν να σταδιοδρομησουν.Για την ακριβεια τους κατεστρεψαν.Οι τρεις αντρες εχασαν τα παντα.Ετσι πηραν το δρομο της επιστροφης γιατα πατρια εδαφη,εχοντας χασει ομως πολλα χρηματα...
                                       




                                        ΚΑΤΩ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΕΙΛΟ

       Καπου εκει,στο πρωτο εξαμηνο του 1997,ο Γιωργος Δεληκαρης  αποφασιζει να συνεταιριστει με τον κουμπαρο του Μαρκο,με τον οποιον ανοιγουν μια ψαροταβερνα,κατω στον Αγιο Νειλο στο Χατζηκυριακειο.Ειπωθηκε οτι στην αρχη τα πραγματα πηγαιναν καλα κιοτι ηταν η πρωτη φορα που παλιοι συμπαικτες του ειχαν την  ευκαιρια να τον ξαναδουν μετα απο πολλα χρονια.Στη συνεχεια τα πραγματα αλλαξαν..Καποιοι λενε οτι υπηρξε καβγας αναμεσα των ιδιοκτητων.Καποιοι αλλοι ισχυριζονται οτι ο Δεληκαρης που ασχολουνταν πολλες ωρες με το μαγαζιχωρις τις αναλογες αποδοχες,ζητησε απο το κουμπαρο του να χαμηλωσουν τις τιμες για να αυξηθει η πελατειακαι κατ'επεκταση και ο τζιρος. Τα πραγματα δεν αλλαξαν,ο Δεληκαρης-που συμφωνα με αυτους που ειχαν επισκεφτει το μαγαζι ειχε δικιο(καθως οι τιμες ηταν δυσαναλογες της ποιοτητας)-αποχωρησε..

                              ΟΙ ΜΑΥΡΕΣ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ Η ΑΝΟΡΘΩΣΗ

       Η επομενη μερα βρηκε σε δυσκολη θεση τον χορευτη των γηπεδων...Ο Γιωργος Δεληκαρης ερχοταν απο δυο αποτυχημενες προσπαθειες και τα πραγματα φανταζαν δυσκολα.Λεγεται οτι ειχε φτασει σε σημειο να ψαχνει για το μεροκαματο.Το σιγουρο ειναι οτι υστερα απο,λιγο καιρο δραστηριοποιηθηκε σε ενα σνακ μπαρ στον Πειραια.Εκεινον τον καιρο ειχε πολλα οικονομικα προβληματα κι εψαχνε απεγνωσμενα να βρει τον τροπο που θα βγει απο το αδιεξοδο.Ασχοληθηκε με μια χρηματιστηριακη εταιρεια(η κατι τετοιο) και τελικα ορθοποδησε....
                                   

                                 ΜΥΘΟΙ  ΚΑΙ  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

       Ο φαλακρος εφοπλιστης
    ---------------------------------
       Οι ευφανταστοι κυκλοφορουσαν μια εικονα του Δεληκαρη εντελως διαφορετικη απο αυτην του Dorian Gray ,ο οποιος πουλησε τη ψυχη του στο διαβολο για να παραμενει αιωνια ομορφος και νεος.Ο Δεληκαρης για πολλα χρονια ειχε καραφλιτσα,μεγαλη κοιλια ηταν παντρεμενος με μια πολυ καλα προικισμενη κορη εφοπλιστη.ΟΔεληκαρης ειχε πολλα καραβια και εκανε καθημερινα βουτιες σε μια τεραστια πισινα με δολλαρια...
      Ο παραπανω μυθος διαψευστηκε με τις φωτογραφιες της συνεντευξης που παραχωρησε στην εφημεριδα ΤΑ ΝΕΑ.  "Πραγματι,εχω εξηντα καραβια απο την προικα που πηρα.Ομως,επειδη δεν αγαπησα π[οτε μου τα λεφτα,τα χαρισα σε φιλους.Μα καλα για ποια καραβια μιλαμε τωρα?Μπορει να εχουμε αναγκη το χιλιαρικο και να πεταμε το εκατομμυριο αλλα οχι κι ετσι.Ακου καραβια.."ειχε πει στα ΝΕΑ..

       Με μερικη αναπηρια
    ---------------------------
       Οι ιστοριες με τους δρακους δε σταματουν εδω.Ο Δεληκαρης για ακποιους σταματησε το ποδοσφαιρο γιατι ηταν φυματικος η τελος παντων γιατι ειχε προβλημα με τα πνευμονια του.Οτι δεν μπορουσε να αντεξει ουτε 20 λεπτα και οτι οι γιατροι ειχαν διαβλεψει οτι θα πεθαινε μετα απο λιγο καιρο. Επιπροσθετως, ελεγαν οτι μετα την αποχωρηση του απο τα γηπεδα εισεπραξε ενα μεγαλο ποσο απο μια ασφαλιστικη εταιρεια γιατι ειχε σοβαρο προβλημα με το στομαχι του,το οπποιο του δημιουργησε μερικη αναπηρια..
       Τα παραμυθια ειναι ωραια,αρεσουν πολυ,ιδιαιτερα στα μικρα παιδια.Η πραγματικοτητα ομως ειναι αλλιως.Ο Δεληκαρης δεν εγκατελειψε την ενεργο δραση γιατι ειχε προβληματα υγειας.Η καρδια του μπορει να πονουσε,μπορει να ειχε τραυματιστει,ομως το κορμι του αντεχε να παιζει μεχρι σημερα μπαλα.
       "Ειναι ενα μυστικο που θα κρατησω για τον εαυτο μου.Ισως δεν το αποκαλυψω ποτε.Πληγωθηκα,υπεφερα,ποναω ακομα για την αποφαση να εγκαταλειψω το ποδοσφαιρο",ειχε δηλωσει στην τελευταια συνεντευξη του ....

       Οι απειλες και το 100
    -------------------------------
       Καποις φημες εχουν αποδειχτει αν ηταν αληθινες η ψευτικες....καποιες αλλες παλι οχι.Οπως για παραδειγμα,για τους λογους που οδηγησαν τον Δεληκαρη σε φυγη δυο φορες.Μια για να εγκαταλειψει τον Πειραια και μια αλλη για να απομακρυνθει απο τη Λεωφορο Αλεξανδρας.
       Λεγεται,λοιπον,οτι λιγο πριν προσχωρησει στον Παναθηναικο ειχε πολλα προβληματα με την διοικηση του Ολυμπιακου.Ειχε ακουστει οτι καποιοι δεν τον ηθελαν με τιποτα στο λιμανι και οτι γι αυτο το λογο μια μερα ειχαν παει και το "100" στις εγκαταστασεις του Ρεντη για να μην του επιτραπει να προπονηθει με την ομαδα. Γινεται λογος για βρομικο πολεμο και οτι καποιοι τον ωθησαν να εγκαταλειψει τον Ολυμπιακο,που αγαπουσε,για να παει στον Παναθηναικο.
       Απο κει και περα,για το πως σταματησε το ποδοσφαιρο λεγεται ακομα οτι μεγαλο ρολο επαιξαν  οι απειλες (που εφτασαν στο υπερτατο οριο) προεδρου μεγαλης ομαδας.

       Ο μαγος αρνηθηκε τα εγκοσμια
    ------------------------------------------
       Ο Γιωργος Δεληκαρης εξαφανιστηκε,επελεξε το δρομο της απομονωσης,προτιμησε να βρισκεται μακρια απο τα φωτα της δημοσιοτητας,τις τυμπανοκρουσιες,τα μεγαλα λογια και τις κοσμικες εκδηλωσεις. Ο μαγος προτιμησε να τους βλεπει ολους αποαποσταση.Για πολλα χρονια δεν ειχε επαφη ουτε με καποιους πολυ στενους φιλους του στον Ολυμπιακο..
       Ο γενικος γραμματεας του συνδεσμου βετερανων ποδοσφαιριστων του Ολυμπιακου, Αντωνης Γλυκας,λεει σχετικα......"Ηταν πολυ απογοητευμενος.Εξαφανιστηκε και δεν ειχε επαφη με κανεναν.Πριν απο καποιο διαστημα ειχαμε κλεισει ενα παιχνιδι με τους βετερανους του Αργοναυτη,της ομαδας που ξεκινησε ο Δεληκαρης.Προσπαθησαμε να τον πεισουμε να ερθει.Επροκειτο να τιμηθει.Προτιμησε ωστοσο να μην  παει.Δειχνει να εχει παρει αποφαση να μην ξανα ασχοληθει με το ποδοσφαιρο"....
       Ο Δεληκαρης ειναι τοσο διακριτικος που θελει να περναει απαρατηρητος.Οπως στην κηδεια του (παλιου προπονητη του στον Ολυμπιακο) Λακη Πετροπουλο,οπου εδωσε το παρων.Καθισε πισω ,πισω δακρυσε.Ομως δε θελησε να μιλησει σχεδον με κανεναν.Κανενας δεν καταφερε να τον πλησιασει,οι καμερες και τα μικροφωνα δεν τον προλαβαν.Εξαφανιστηκε, οπως ειχε κανει πολλα χρονια πριν,οταν ειχε πει αντιο στο ποδοσφαιρο...
       Τωρα τελευταια ο συνδεσμος  βετερανων ποδοσφαιριστων του Ολυμπιακου του εκανε προταση να παρει μερος στο παιχνιδι με τους βετερανους του Παναθηναικου.Ο Δεληκαρης δεν ενεδωσε.Προτιμησε να μεινει μακρια απο το θορυβο και τα φωτα της δημοσιοτητας....

      Πηγες -->Περιοδικο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ,τευχος 35,Ιουνιος 2001 απο αρθρα των Χρηστου Υφαντη,Βασιλη Καρδαση,Πετρου Περιχαρου.....

                                              ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

       Ο Γιώργος Δεληκάρης (γεν. στις 22 Ιουλίου 1951) είναι παλαίμαχος διεθνής ποδοσφαιριστής που μεσουράνησε τη δεκαετία του '70. Αγωνίστηκε κατά κύριο λόγο στον Ολυμπιακό Πειραιά και στο τέλος της καριέρας του στον Παναθηναϊκό. Βιρτουόζος της μπάλας, με εκπληκτική τρίπλα, έδινε την εντύπωση ότι προσπερνούσε ακίνητους τους αντιπάλους του. Ήταν αριστεροπόδαρος με πολύ καλή πάσα, που δεν παρέλειπε να σκοράρει.
      
     

    Στην Εθνική ομάδα

    Στην Εθνική ομάδα έπαιξε επί μία δεκαετία και ήταν βασικός επί έξι χρόνια περίπου. Έκανε το ντεμπούτο του στις 21 Απριλίου 1971 στο Στάδιο Γουέμπλεϊ σε αγώνα των προκριματικών του Κυπέλλου Εθνών εναντίον της Αγγλίας, όταν αντικατέστησε το Γιώργο Δέδε στο 88΄ (σκορ 0-3).

    Υπήρξε μέλος της ομάδας που διεκδίκησε μέχρι τέλους από την τότε παγκόσμια πρωταθλήτρια Δυτική Γερμανία την πρόκριση στο Κύπελλο Εθνών του 1974-76. Έχει μείνει στην ιστορία το εκπληκτικό γκολ που πέτυχε στις 20 Νοεμβρίου 1974 στο Στάδιο Καραϊσκάκη, όταν έπειτα από κόρνερ του Μίμη Δομάζου πετάχτηκε στη μικρή περιοχή με εναέρια προβολή σε στυλ καράτε και έστειλε την μπάλα στο γάμα του εμβρόντητου Ζεπ Μάγερ. Ήταν το πρώτο από τα επτά γκολ που σκόραρε με την Εθνική ομάδα. Σκόραρε και στον επαναληπτικό στο Ολυμπιακό Στάδιο του Μονάχου, ισοφαρίζοντας με 1-1 στο 79΄.

    Στις 21 Σεπτεμβρίου 1977 σε φιλικό αγώνα κατά της Ρουμανίας στο Βουκουρέστι (σκορ 1-6) αγωνίστηκε για πρώτη φορά ως αρχηγός της Εθνικής ομάδας. Ήταν το πρώτο ματς της Εθνικήςμε προπονητή τον Αλκέτα Παναγούλια. Το αξίωμα του αρχηγού θα διατηρήσει και στα επόμενα τρία ματς της σεζόν. Όμως, ο παραγκωνισμός του από τον Ολυμπιακό και η μεταγραφική του περιπέτεια στον Παναθηναϊκό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη θέση του στην Εθνική από τον Ιανουάριο ως το Σεπτέμβριο του 1978. Επανέρχεται στον αγώνα για τα προκριματικά του Κυπέλλου Εθνών 1978-80 κατά της ΕΣΣΔ στις 20/9/78 και είναι βασικό μέλος της ομάδας που θα πετύχει την πρόκριση στην τελική φάση του Κυπέλλου Εθνών στην Ιταλία το 1980. Μάλιστα πετυχαίνει δύο γκολ στο 8-1 επί της Φινλανδίας (11/10/1978).

    Ως αρχηγός επανέρχεται στις 15/11/78 σε αγώνα για το Βαλκανικό Κύπελλο στα Σκόπια με τη Γιουγκοσλαβία (σκορ 1-4). Στις 14/2/79 πετυχαίνει το 5ο του γκολ με την εθνική σε φιλικό κατά του Ισραήλ. Ενώ είναι αρχηγός ξανά στις 12/9/1979 στην ιστορική νίκη με 1-0 επί της ΕΣΣΔ στο Γήπεδο της Λεωφόρου, που δίνει την πρόκριση στην τελική φάση του Κυπέλλου Εθνών. Όμως, στη συνέχεια της σεζον 1979-80 χάνει τη θέση του στην Εθνική Ομάδα, λόγω τραυματισμών, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να πάρει μέρος στην τελική φάση τον Ιούνιο του 1980.

    Επανέρχεται ως αρχηγός στις 15 Οκτωβρίου 1980, στην ιστορική νίκη με 1-0 επί της Δανίας στην Κοπεγχάγη για τα προκριματικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Θα πετύχει το 6ο του γκολ με πέναλτι επί της Αυστραλίας, στο αποχαιρτιστήριο ματς προς τιμήν του Δομάζου (σκορ 3-3) και θα αγωνιστεί ως αρχηγός για τελευταία φορά με την Ιταλία στις 6/12/80. Θα παίξει για τελευταία φορά στην εθνική ομάδα στις 14 Οκτωβρίου 1981 επί της Δανίας στη Θεσσαλονίκη για τα προκριματικά του παγκοσμίου κυπέλλου (ήττα 2-3), αγώνα στον οποίο θα αντικατασταθεί στο 23΄ λόγω τραυματισμού.





    ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ 1951
    ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ 224/25 Γκολ
    ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ  ΣΕ ΚΥΠΕΛΛΟ    33/4 Γκολ
    ΕΘΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ 25/6 Γκολ
    1 συμμετοχη στηυ Μικτη Κοσμου